Nytt diskusjonsforum
4. mai 2003

I forbindelse med Skolehjelperens 3-årsdag, lanseres nytt diskusjonsforum.

Vi tror at det nye forumet vil være mer brukervennlig enn det gamle, og lettere å finne fram i. I tillegg ser det mye bedre ut. En av grunnene til bytte av forum, er også at det nye forumet er lettere å vedlikeholde. Du går til forumet med menyvalget Forum i hovedmenyen, det som tidligere het Skolehjelp.

Du kan bruke forumet akkurat som de tidligere diskusjonsgruppene, og skrive inn spørsmål om ting du lurer på. Det er jo selvfølgelig ikke sikkert at noen svarer på det. (Skolehjelperen prøver å svare på en del spørsmål, men noen ganger er det for travelt med daglig jobb og andre ting. Skolehjelperen drives jo kun på fritidsbasis.) Hvis diskusjonsgruppene skal lykkes, er det viktig at alle hjelper til med å svare på spørsmål som de vet svaret på.

Det er også mulig å registrere seg som medlem på det nye forumet. Du kan selvfølgelig lese, skrive og svare på meldinger uten å registrere deg, men medlemmer får ekstra muligheter. Som registrert medlem, kan du blant annet:
* Endre (og slette) meldinger du selv har skrevet
* Delta i avstemninger
* Lage egne avstemninger
* Legge til et eget lite bilde (avatar) på hver melding du skriver
* Sende PM (personlig melding) til andre medlemmer
* Holde automatisk telling på hvor mange meldinger du har sendt
* Få en rank/tittel som øker ettersom hvor mange meldinger du har sendt (alle begynner med tittelen barnehageunge)

Alle som sender masse tullemeldinger (spam) bare for å øke tittelen sin, vil etter advarsel og nedsetting av meldingsantall, kunne bli fratatt retten til medlemskap!

Det er satt en nedre aldersgrense på 13 år for å registrere seg som medlem. Det eneste du trenger å oppgi av opplysninger for å registrere deg som medlem, er e-postadressen din. Men barn bør aldri oppgi personlige opplysninger til ukjente, heller ikke e-postadressen. Barn under 13 år kan selvfølgelig lese og skrive på diskusjonsgruppene som uregistrerte personer, men får altså ikke lov til å registrere seg.

De gamle diskusjonsgruppene er nå stengt.

Det nye diskusjonsforumet finner du her