MEST FOR LÆRERE

Profe
"Portal del profesor de español en Noruega." Et nettsted hvor spansklærere kan finne ressurser til bruk i opplæringen.

Skoleveven
Skoleveven tilbyr et komplett og billig webpubliseringsprogram spesielt utviklet for norske skoler. I løpet av én dag kan skolen få opprettet en komplett webløsning, og etter kun et par timers kursing kan alle ansatte legge ut skolenyheter og oppdatere klassenes sider med ukeplaner og mye mer. Løsningen er utviklet i nært samarbeid med brukerne (pilotskoler) av personell som vet hvordan skole/kommune fungerer fra innsiden. Ved å velge en pakkeløsning fra Skoleveven, kan skolene også få inkludert domene fra skole.no, som medfører at de kan bruke domenet skolenavn.skole.no og bestille så mange e-postadresser de ønsker av typen navn@skolenavn.skole.no .

Skoleledermagasinet
Skoleledermagasinet er et nyhetsmagasin for skoleledere. Her finner skoleledere nyheter, ressurser og veiledninger.

Utdanning
Fagblad for lærere som utgis av Utdanningsforbundet, som er sammenslåingen av Norsk Lærerlag og Lærerforbundet.

Fysikklæreren
Meldingsblad for Norsk Fysikklærerforening.

testen.no
Dette er et nettsted som lar deg legge ut tester hvor det kan velges mellom flere ulike svar. Kanskje dette kan være en alternativ måte å gi en lekseprøve på? Man må registrere seg for å lage en test.

PROFFT
PROFFT er program for fransk og tysk i skolen, og er et tilbud til lærere om etter- og videreutdanningstilbud i tysk og fransk med vekt på IKT.