SKOLER OG UTDANNING

Utdanningshuset
Utdanningshuset tilbyr noen studier, blant annet "medisinsk sekretær" og "advokatsekretær". Studiene kan tas på dagtid over 1 semester eller på kveldstid over 2 semestre, og er godkjent i Lånekassen.

NAROM
Nasjonalt senter for romrelatert opplæring (NAROM) ved Andøya rakettskytefelt tilbyr kurs og undervisning for videregående skole og høyere.

Norsk nettskole
Grunnskolen på internett. Norsk nettskole gir fjernundervisning til elever i alle verdenshjørner. Den har over 50 elever i 23 ulike land. Forsøksprosjektet drives med støtte fra KUF.

Webskolen
"Gjennom pedagogisk nytenkning og teknologisk innovasjon skal WebSkolen AS skape en tilgjengelig, effektiv og god læringsarena. WebSkolen skal tilby egne produkter og formidle kurs fra andre leverandører."

Skoleadresser
Adresser til universiteter, høgskoler og skoler.

Informasjon om folkehøgskolene i Norge.

Leirskoler
Norsk Leirskoleforenings nettsted. Informasjon og adresser til leirskoler i Norge.

YoU - Yrke og Utdanning
Informasjon for elever i ungdomsskolen og videregående skole om videre yrkes- og utdanningsvalg. Utviklet av Nasjonalt læremiddelsenter.

Samordna opptak
Søknadsskjema og informasjon om samordna opptak til høgskoler og universiteter.