SKOLENYTT, OKTOBER 2002

Forrige måned | Siste nytt

Utdanningsforbundet om domenepirateri
I tillegg til skole.no, har Skolehjelperen også registrert noen andre domener, blant annet matematikk.no med tanke på utvikling av et matematikk-nettsted. Dette liker ikke Utdanningsforbundet, og tillater seg like godt å omtale nettstedet i en artikkel om domenepirateri!
[matematikk.no 8. oktober]

Skolelinux vant UNIX-pris
Prosjektet Skolelinux, som arbeider for "fri programvare for skolene, har vunnet en pris på 30 000 kroner for sin innsats rundt utviklingen av åpne systemer og fri programvare.
[ITavisen 8. oktober]

Skolegulv raste sammen
Et gulv på Kampen skole i Oslo raste sammen mandags morgen, og 2 bygningsarbeidere omkom. Skolen er under renovering, og det var i den forbindeles at ulykken skjedde. Det var ingen undervisning i bygget da ulykken skjedde.
[Aftenposten 7. oktober]

Privatskole med kjæresteforbud
Stord bibelsenter søker nå for andre gang om å starte privatskole. I skolens reglement står det at elevene ikke skal ha lov å være kjærester med hverandre i skoletiden.
[Aftenposten 7. oktober]

Forrige måned | Siste nytt