HVORFOR SKOLEHJELPEREN?

Skolehjelperen har til hensikt å være en hjelp og en informasjonskilde for alle som går på skolen, jobber i skolen, eller på annet vis har interesse for hva som skjer i skolevesenet. Det er i første rekke grunnskole og videregående skole som Skolehjelperen retter seg mot.

Nettstedet består i hovedsak av lenker og et diskusjonsforum hvor det er mulig å spørre hvis man lurer på noe, og er man heldig, får man svar også :) Det er avhengig av det er mange som bruker diskusjonsgruppene, ikke bare til å spørre, men også svare på andres spørsmål. Alle hjelper alle!

Listene med lenker til ulike skoler er sannsynligvis blant de mest rikholdige av det som finnes på internett per i dag. Det finnes mange lister rundt forbi, og også lister med flere skoler enn det Skolehjelperen har, men hvis en tar bort alle de døde lenkene fra disse listene, blir listene raskt mye mindre. På mange av listene jeg har sett, kan 20-40 prosent av lenkene være døde eller uoppdaterte. Det er jo bare å håpe at Skolehjelperen klarer å oppdatere sine lister på en bedre måte enn hva som ofte er tilfellet med mange andre lister.

Ellers vil det nok stadig komme opp nye ideer om hva nettstedet kan inneholde.